پرش به محتوا

بحث ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت: تفاوت میان نسخه‌ها

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۴ سال پیش توسط Arash.pt در مبحث ممنوعیت رأی‌دهی کاربر بسته شده
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Gharouni (بحث | مشارکت‌ها)
برچسب: ویرایش مبدأ ۲۰۱۷
Arash.pt (بحث | مشارکت‌ها)
←‏ممنوعیت رأی‌دهی کاربر بسته شده: جمع‌بندی: کاربرانی که قطع دسترسی کامل شده‌اند یا از ویرایش در فضای نام ویکی‌پدیا و بحث ویکی‌پدیا و محروم هستند اجازه شرکت در انتخابات را نخواهند داشت.
خط ۲: خط ۲:


== ممنوعیت رأی‌دهی کاربر بسته شده ==
== ممنوعیت رأی‌دهی کاربر بسته شده ==
{{بسته}}
:'''کاربرانی که قطع دسترسی کامل شده‌اند یا از ویرایش در فضای نام ویکی‌پدیا و بحث ویکی‌پدیا و محروم هستند اجازه شرکت در انتخابات را نخواهند داشت.''' <small style="border:1px solid #444;padding:1px;background:#183693"> [[کاربر:Arash.pt|<strong style="color:#FFF">ARASH PT</strong>]] [[بحث_کاربر:Arash.pt|<span style="color:white;">&nbsp;بحث&nbsp;</span>]] </small> ‏۲۵ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۵۷ (UTC)


مطابق بند چهارم [[وپ:رگه]] کاربرانی که «در حین برگزاری انتخابات در ویکی‌پدیای فارسی قطع دسترسی شده باشند» مجاز به رأی دادن نیستند. این بند زمانی نوشته شد که ما فقط قطع دسترسی سراسری داشتیم. الان قطع دسترسی موردی هم داریم و یک کاربر ممکن است فقط از یک صفحهٔ خاص یا یک فضای نام خاص بسته شده باشد و دسترسی وی برای ویرایش باقی صفحه‌ها باز باشد. در نتیجه باید تصمیم بگیریم که آیا چنین کاربری مجاز هست در مورد قطع دسترسی‌اش در انتخابات رأی بدهد یا نه.
مطابق بند چهارم [[وپ:رگه]] کاربرانی که «در حین برگزاری انتخابات در ویکی‌پدیای فارسی قطع دسترسی شده باشند» مجاز به رأی دادن نیستند. این بند زمانی نوشته شد که ما فقط قطع دسترسی سراسری داشتیم. الان قطع دسترسی موردی هم داریم و یک کاربر ممکن است فقط از یک صفحهٔ خاص یا یک فضای نام خاص بسته شده باشد و دسترسی وی برای ویرایش باقی صفحه‌ها باز باشد. در نتیجه باید تصمیم بگیریم که آیا چنین کاربری مجاز هست در مورد قطع دسترسی‌اش در انتخابات رأی بدهد یا نه.
خط ۲۸: خط ۳۰:


=== نظرات ===
=== نظرات ===
{{پایان بسته}}


== روش انتخابات میان‌دوره‌ای ==
== روش انتخابات میان‌دوره‌ای ==

نسخهٔ ‏۲۵ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۵۷

ممنوعیت رأی‌دهی کاربر بسته شده

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.
کاربرانی که قطع دسترسی کامل شده‌اند یا از ویرایش در فضای نام ویکی‌پدیا و بحث ویکی‌پدیا و محروم هستند اجازه شرکت در انتخابات را نخواهند داشت. ARASH PT  بحث  ‏۲۵ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۵۷ (UTC)پاسخ

مطابق بند چهارم وپ:رگه کاربرانی که «در حین برگزاری انتخابات در ویکی‌پدیای فارسی قطع دسترسی شده باشند» مجاز به رأی دادن نیستند. این بند زمانی نوشته شد که ما فقط قطع دسترسی سراسری داشتیم. الان قطع دسترسی موردی هم داریم و یک کاربر ممکن است فقط از یک صفحهٔ خاص یا یک فضای نام خاص بسته شده باشد و دسترسی وی برای ویرایش باقی صفحه‌ها باز باشد. در نتیجه باید تصمیم بگیریم که آیا چنین کاربری مجاز هست در مورد قطع دسترسی‌اش در انتخابات رأی بدهد یا نه.

پیشنهاد من این است که ممنوعیت رأی دادن فقط شامل دو دسته از کاربران بشود:

  • کسانی که قطع دسترسی کامل شده‌اند
  • کسانی که قطع دسترسی موردی شده‌اند و قطع دسترسی‌شان شامل فضای نام پروژه یا فضای نام بحث پروژه است.

همچنین پیشنهاد می‌کنم کاربرانی که از شرکت در بحث‌ها و نظرخواهی‌ها «تحریم» شده‌اند (چه با قطع دسترسی، چه بدون آن) نیز از رأی دادن در انتخابات هیئت نظارت منع شده باشند.— این پیام امضانشده را Huji (بحثمشارکت‌ها) در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۰۴‏ نوشته‌است.

موافق

  1. موافق با فضای نام ویکی‌پدیا (و به موازاتش فضای نام بحث ویکی‌پدیا) و منع از مشارکت در فضاهای بحث: همین الان هم با عقل سلیم می‌توان چنین برداشتی کرد که وقتی کاربری از مشارکت در فضای نام ویکی‌پدیا (و به موازاتش فضای نام بحث ویکی‌پدیا) منع شده است، چه با قطع دسترسی چه با تحریم، نمی‌تواند در انتخابات هیئت شرکت کند؛ دقت کنید انتخابات هیئت از ابتدا در فضای نام ویکی‌پدیا انجام میشده است. ولی این قابل تعمیم به فضای نام‌های دیگر همچون بحث مقاله یا بحث کاربر نمیشود، مگر اینکه کاربر از مشارکت در همه فضاهای بحث (و نه فضای نام بحث) منع شده باشد. -- ‏ SunfyreT ‏۱۶ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۲:۰۷ (UTC)پاسخ
  2. موافق با پیشنهاد آقا حجت و همچنین توضیحات آقا آرمان موافقم. in fact ‏۱۶ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۴:۵۵ (UTC)پاسخ
  3. موافق فرهنگ2016 (بحث) ‏۱۶ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۵۸ (UTC)پاسخ
  4. موافق Gharouni Talk ‏۱۶ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۱۳ (UTC)پاسخ
  5. موافق ArefKabi (بحث) ‏۱۶ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۱۳ (UTC)پاسخ
  6. موافق با همان اصطلاحات دقیقی که کاربر:Huji به کار برد، یعنی قطع دسترسی موردی یا تحریم در فضای نام ویکی‌پدیا (بحثش مهم نیست). از کاربرد «فضاهای بحث» هم اجتناب شود که نادقیق و غلط است. ‏4nn1l2 (بحث) ‏۱۶ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۲۰ (UTC)پاسخ
  7. موافق. Hanooz ‏۱۷ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۱۱ (UTC)پاسخ
  8. موافق--بزرگمهر (بحث) ‏۱۷ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۳:۱۶ (UTC)پاسخ
  9. موافق Poya-P (بحث) ‏۱۸ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۰۱ (UTC)پاسخ
  10. موافق احمدگفتگو ‏۱۸ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۰۲ (UTC)پاسخ
  11. موافق علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد. Babooneh 🌼 ‏۲۱ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۳۲ (UTC)پاسخ

مخالف

نظرات

روش انتخابات میان‌دوره‌ای

در وپ:ناظر/میان‌دوره‌ای درباره روش انتخابات توضیحی ارائه نشده است. به نظر من امکان رخداد چنین حالتی خیلی کم است تا این نه دوره نیز اتفاق نیافته است بعلاوه اینکه بر فرض هم رخ دهد مگر چند نامزد خواهیم داشت تا انتخابات به روشه شولتسه برگزار شود! بنابر این بهتر است اگر نیازمند انتخابات میاندوره‌ای شدیم به همان روش RR25 برگزار شود.

انتخابات میان‌دوره‌ای با روش RR25

  1. موافق همانطور که بالاتر توضیح دادم برای انتخاباتی که برای کسب یک کرسی حداقل نیازمند دو نامزد هستیم (حدنصاب=تعداد کرسی+۱) نیازی به مکاتبه با بنیاد و تنظیم افزونه و روش شولتسه نیست. همین RR25 کفایت میکند.--‏ SunfyreT ‏۲۵ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۴:۳۱ (UTC)پاسخ
  2. موافق بحث_ویکی‌پدیا:هیئت_نظارت/بایگانی_۸#معیار_RR25 Gharouni Talk ‏۲۵ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۱۴ (UTC)پاسخ

انتخابات میان‌دوره‌ای با روش شولتسه